W ciągu tego czasu domena .pl zyskała ogromną popularność – według najnowszych danych – obecnie jest już ponad 2,6 mln zarejestrowanych domen polskich, a z roku na rok rośnie liczba stron internetowych z adresami w domenie .pl. Stanowią one 1,5% ogólnej puli witryn internetowych, a tym samym „peelka” jest dziewiątą co do popularności domeną na świecie.
W styczniu 2011 roku strony WWW z adresami w domenie .pl stanowiły 0,9% puli adresów internetowych na świecie. Rok później było to już 1,1%, a w styczniu 2013 – aż 1,4%. W czerwcu 2015 adresy z polską końcówką to już 1,5% światowego internetu.
– Jeśli wybrany adres internetowy jest dostępny w domenie .pl, powinien być rejestrowany w pierwszej kolejności – radzi Aleksandra Strzelecka-Jaroszek, menedżer produktu w nazwa.pl. – Wiele firm właśnie tak postępuje, a co bardziej świadomi przedsiębiorcy wręcz uzależniają wybór nazwy firmy lub marki od dostępności adekwatnego adresu internetowego z końcówką .pl – dodaje Strzelecka-Jaroszek.
Spośród 960 tys. abonentów nazw domeny .pl, 34,25% to osoby prywatne, a 65,75% przedsiębiorcy i organizacje. Regionalnie, biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu liczby utrzymywanych nazw, na pierwszym miejscu uplasowało się województwo warmińsko-mazurskie (w ciągu 2014 roku, przybyło tam aż 18,98 proc. nazw w domenie .pl), a pod względem nowych rejestracji, dokonanych w ostatnim kwartale 2014 roku najliczniejszą grupę stanowiły rejestracje na rzecz abonentów z województwa mazowieckiego – blisko 25 proc.
(RED)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
e-Biznes04/03/2025Marzą o własnym biznesie, ale brak wiary w siebie powstrzymuje je
Polecamy27/02/2025Jaki będzie 2025 rok na polskim rynku nieruchomości komercyjnych?
Technologia27/02/2025Były pracownik jako cyberzagrożenie?
Art. Sponsorowany20/02/2025Krok po kroku: Jak wdrożyć terminal płatniczy w swojej firmie?