31/07/2015

Rejestr domeny .pl skończył 25 lat

W ciągu tego czasu domena .pl zyskała ogromną popularność – według najnowszych danych – obecnie jest już ponad 2,6 mln zarejestrowanych domen polskich, a z roku na rok rośnie liczba stron internetowych z adresami w domenie .pl. Stanowią one 1,5% ogólnej puli witryn internetowych, a tym samym „peelka” jest dziewiątą co do popularności domeną na świecie.

W styczniu 2011 roku strony WWW z adresami w domenie .pl stanowiły 0,9% puli adresów internetowych na świecie. Rok później było to już 1,1%, a w styczniu 2013 – aż 1,4%. W czerwcu 2015 adresy z polską końcówką to już 1,5% światowego internetu.

Jeśli wybrany adres internetowy jest dostępny w domenie .pl, powinien być rejestrowany w pierwszej kolejności radzi Aleksandra Strzelecka-Jaroszek, menedżer produktu w nazwa.pl.Wiele firm właśnie tak postępuje, a co bardziej świadomi przedsiębiorcy wręcz uzależniają wybór nazwy firmy lub marki od dostępności adekwatnego adresu internetowego z końcówką .pldodaje Strzelecka-Jaroszek.

Spośród 960 tys. abonentów nazw domeny .pl, 34,25% to osoby prywatne, a 65,75% przedsiębiorcy i organizacje. Regionalnie, biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu liczby utrzymywanych nazw, na pierwszym miejscu uplasowało się województwo warmińsko-mazurskie (w ciągu 2014 roku, przybyło tam aż 18,98 proc. nazw w domenie .pl), a pod względem nowych rejestracji, dokonanych w ostatnim kwartale 2014 roku najliczniejszą grupę stanowiły rejestracje na rzecz abonentów z województwa mazowieckiego – blisko 25 proc.

Rejestr domeny .pl skończył 25 lat

(RED)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Domena .PL wciąż w kryzysie

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...