03/02/2017

Wirtualna rzeczywistość i bezpieczeństwo jazdy

Samsung Drive to aplikacja VR, która ma szansę zmodernizować szkolenia z nauki jazdy na całym świecie. Dzięki niej zarówno przyszli, jak i świeżo upieczeni kierowcy, będą mogli sprawdzić swoje reakcje na potencjalne zagrożenia na drodze, ale w bezpiecznym, bo wirtualnym środowisku okularów VR.

Firmy ÖAMTC Fahrtechnik (Technika Prowadzenia Pojazdu) i Samsung postanowiły skorzystać z niezwykle realistycznych obrazów do przygotowania kierowców na sytuacje stwarzające zagrożenie na drodze, w tym również do potencjalnych wypadków samochodowych. Ma w tym pomóc rozwijana przez obie firmy aplikacja VR – Samsung Drive.

Dekoncentracja spowodowana używaniem smartfonów i innych urządzeń podczas jazdy rozprasza uwagę i wystawia na niebezpieczeństwo kierowcę, pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez ÖAMTC, 76% kierowców nie jest w stanie zatrzymać się na czas przed nieprzewidzianą przeszkodą, ponieważ ich uwaga ulega rozproszeniu. Do grupy ryzyka zaliczają się szczególnie niedoświadczeni, młodzi kierowcy. To z myślą o nich firmy Samsung i ÖAMTC Fahrtechnik stworzyły aplikację VR Samsung Drive, która pomaga początkującym w uświadomieniu sobie zagrożeń związanych z nieostrożnym kierowaniem pojazdem. Okulary VR pokazują nowicjuszom jak łatwo może dojść do wypadku, a także jakie mogą być jego konsekwencje.

Aplkacja Samsung Drive

Okulary VR będą wykorzystywane do celów edukacyjnych, w ramach obowiązkowych szkoleń prowadzonych przez ośrodki ÖAMTC Fahrtechnik, od lata 2017 roku. W ciągu roku biblioteka filmów do szkoleń w wirtualnej rzeczywistości zostanie rozszerzona o takie tematy jak „prowadzenie oczami”, „prawidłowe oglądanie się za siebie” czy „jak prawidłowo rozglądać się prowadząc motocykl”.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Status z wąsem na GG

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...