08/08/2016

Jaki telefon IP wybrać?

Gdy zapada decyzja o korzystaniu z telefonii VoIP, należy zastanowić się nad wyborem urządzenia, które umożliwi wykonywanie połączeń. Jednym z rozwiązań jest zakup telefonu SIP, który w dużej mierze przypomina zwykły, stacjonarny aparat telefoniczny. Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze konkretnego modelu? Czym telefony SIP mogą się od siebie różnić i jakie są ich podstawowe funkcje? 

Mimo tego, że coraz większą popularność zdobywa oprogramowanie typu softphone, które umożliwia wykonywanie połączeń w ramach telefonii VoIP za pośrednictwem komputera czy też urządzeń mobilnych, wiele firm wciąż korzysta ze stacjonarnych telefonów SIP. Co zatem warto wiedzieć przed zakupem telefonu IP?

Zwykły telefon stacjonarny czy telefon SIP?

Niektóre firmy decydują się na pozostawienie tradycyjnych, stacjonarnych aparatów telefonicznych (oczywiście w przypadku, gdy takie telefony posiadały już wcześniej). Wykonywanie połączeń w technologii VoIP jest możliwe dzięki podłączeniu ich do specjalnej bramki; jest ona podłączona zarówno do samego aparatu telefonicznego jak i do Internetu. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość zachowania wcześniej kupionych urządzeń, jednak należy jednocześnie pamiętać, że stare aparaty telefoniczne są znacznie mniej funkcjonalne niż nowoczesne biurowe telefony SIP.

Firmy, które zakupią telefony SIP, mogą liczyć także na wiele dodatkowych funkcji, które są wbudowane w aparat – mowa o trybie głośnomówiącym, obsłudze wielu linii, możliwości prowadzenia telekonferencji czy o książce telefonicznej.

Telefon IP – jak wybrać? Na co warto zwracać uwagę?

Po pierwsze, warto zdawać sobie sprawę z faktu, że zakup telefonów SIP to jednorazowa inwestycja, która jednak w dłuższej perspektywie czasu powinna nam się zwrócić. Z tego względu firmy, które zamierzają zakupić aparaty telefoniczne tego typu muszą zwrócić szczególną uwagę na dodatkowe funkcje, w jakie są wyposażone; ważny jest także sposób podłączenia i ewentualna zależność od komputera. Telefony IP mogą być podłączane do sieci przez gniazdo RJ-45 (czyli Ethernet) lub bezprzewodowo (wtedy do prawidłowego działania aparatu niezbędny jest router ze stacją DECT).

Ważną rolę przy wyborze telefonu IP odgrywa także cena – w przypadku firm, które dysponuję większym kapitałem, jednorazowa inwestycja nie powinna być aż tak uciążliwa, ale koszt powyżej 150 zł na pracownika może być znaczący dla mniejszej firmy, wolącej wdrożyć telefonię na darmowych aplikacjach i zestawach słuchawkowych.

Przed wyborem telefonu IP warto wejść na stronę  https://www.datera.pl/dla-contact-center/

 

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Datera.

Autor/Redaktor publikacji

A.K.