06/03/2016

Twórca e-maila – Ray Tomlinson – nie żyje

W wieku 74 lat zmarł Ray Tomlinson – amerykański inżynier i programista, twórca sieciowej poczty elektronicznej oraz pomysłodawca znaku „@”. Przyczyną śmierci był zawał serca.

W drugiej połowie lat 60-tych Ray Tomlinson pracował nad sposobem przesyłania plików za pomocą poprzednika internetu, sieci ARPANET. Doświadczenia te wykorzystał przy stworzeniu połączenia wewnętrznego programu generującego komunikaty z innym programem do transferowania plików między komputerami sieci ARPANET i zastosował w nim znak @ do oddzielenia nazwy odbiorcy. Pierwsza wiadomość e-mail została wysłana przez Tomlinsona pod koniec 1971 roku. Niestety, nie zachowała się jej pełna treść. Sam Tomlinson twierdził, że mogło to być „QWERTYUIOP”.

W wieku 74 lat zmarł Ray Tomlinson

(RED/wikipedia)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   TP-LINK PB50 - nowy power bank

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...