02/02/2016

W mediach społecznościowych chętnie hejtujemy ubezpieczycieli

W mediach społecznościowych aż 40% opinii o ubezpieczycielach komunikacyjnych jest negatywnych, a zaledwie 17% pozytywnych – wynika z raportu przygotowanego przez porównywarkę ubezpieczeń mfind.pl wspólnie z Brand24 oraz Sotrender. Kto radzi sobie najlepiej, a kto najgorzej w bezlitosnym świecie social media?

Media społecznościowe to miejsce, gdzie klienci coraz chętniej kontaktują się z firmami – także towarzystwami ubezpieczeniowymi. Bardzo często to właśnie jakość obsługi na Facebooku czy opinie na forum dyskusyjnym decydują o tym, jak postrzegany jest dany ubezpieczyciel. Z raportu mfind wynika, że towarzystwa mają na tym polu jeszcze dużo do poprawienia.

PZU to ubezpieczyciel, o którym w internecie znajdziemy zdecydowanie najwięcej opinii – przede wszystkim na forach dyskusyjnych oraz Facebooku (w sumie 566 wypowiedzi). W czołówce raportu mfind.pl znalazły się również Link4 (102 opinie) oraz Generali (85 opinii). W mediach społecznościowych nie znajdziemy natomiast wzmianek o TUW Pocztowym oraz SKOK Ubezpieczenia.

Warto zwrócić uwagę na to, że spośród wszystkich opinii o towarzystwach, aż 60% stanowią wypowiedzi dotyczące tematyki ubezpieczeń komunikacyjnych, czyli przede wszystkim zakupu OC/AC samochodu oraz likwidacji szkód.

Niestety, większość wypowiedzi ma negatywny lub neutralny wydźwięk. Jak wynika z raportu, zaledwie 17% opinii o ubezpieczycielach komunikacyjnych jest pozytywnych. Zazwyczaj są to polecenia konkretnych ofert lub pochwała obsługi. Trudno jednak ustalić, jaka część pozytywnych komentarzy pochodzi od rzeczywistych zadowolonych klientów, a ile z nich jest elementem tzw. marketingu szeptanego.

W mediach społecznościowych chętnie hejtujemy ubezpieczycieli

(RED) Zobacz także: Artykuł sponsorowany

Autor/Redaktor publikacji

Marcin Majerek
Marcin Majerek