12/02/2016

Walentynki i nowe technologie

W Polsce Walentynki zyskały popularność dopiero w latach 90. XX wieku. Badanie przeprowadzone przez CBOS pokazuje, że procent Polaków deklarujących zamiar uczczenia Dnia św. Walentego konsekwentnie wzrasta. W 1997 roku zaledwie 1/3 ankietowanych chciała obdarować z tej okazji bliską osobę, a w 2013 roku już 59% badanych wyrażało chęć obchodzenia święta miłości.

Pomysł docenienia bliskiej osoby 14 lutego podoba się aż 74% dorosłych Polaków, a zdecydowani przeciwnicy święta stanowią zaledwie 8% populacji. Opinia dotycząca Walentynek jest w dużym stopniu zależna od wieku ankietowanych. Najwięcej respondentów wyrażających się pozytywnie o Dniu św. Walentego miało poniżej 45. roku życia. Podobnie sytuacja ma się w USA, gdzie zdecydowanie dominują grupy wiekowe do 45. roku życia – co ciekawe, święto okazuje się najpopularniejsze wśród 35-44–latków.

Coraz bardziej istotną rolę 14 lutego odgrywają nowe technologie. W USA w zeszłym roku aż 31% mężczyzn i 22% kobiet kupowało prezent dla drugiej połówki, używając smartfonów. Ludzie coraz chętniej dzielą się informacjami na temat swojego statusu w mediach społecznościowych. W 2015 roku podczas Walentynek na Facebooku swoje zaręczyny upubliczniło aż 110 000 par. W przeciągu tygodnia między 14 a 20 lutego na Facebooku „zaręczyło się“ 580 000 par.

Walentynkowe_zwyczaje_grafika

Najbardziej klasyczną formą uczczenia Walentynek pozostaje wysłanie kartki – w USA przesyła je ponad połowa obchodzących święto. Nie bez znaczenia pozostają również komunikatory w formie aplikacji mobilnych takich jak WhatsApp czy Snapchat. W dalszym ciągu jednym z najpopularniejszych sposobów okazywania sobie uczuć są SMS-y, które w tym dniu wysyłają setki milionów osób.

Mimo dużej konkurencji w postaci komunikatorów internetowych, SMS-y to wciąż sprawdzona i skuteczna metoda porozumiewania się – przede wszystkim nie wymaga połączenia z Internetem. Jak pokazują nasze statystyki, szybkość odczytania wiadomości tekstowej najczęściej wynosi poniżej minuty i niemal 100% SMS-ów jest odczytywanych przez odbiorcówmówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl, platformy do masowej wysyłki SMS.

W związku ze zbliżającym się Dniem Zakochanych przygotowano darmowe narzędzie umożliwiające zaplanowanie i wysłanie SMS-a z walentynką. Wiadomość tekstowa zostanie automatycznie dostarczona przez platformę do masowej wysyłki 14 lutego. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla nieśmiałych (ponieważ nadawca może być anonimowy), jak i zapominalskich (bo wysyłkę można zlecić już teraz). Oprócz klasycznej formy tekstowej narzędzie pozwala na uatrakcyjnienie treści i załączenie do SMS-a zdjęcia lub filmu. Darmowa wysyłka możliwa jest na stronie internetowej: https://walentynki.smsapi.pl/

Przeczytaj także:   Dwie nowe nagrywarki Plextora

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...