23/08/2014

Windows tak, ale nie na urządzenia mobilne

W niedzielę 24 sierpnia Windows obchodzi swój dzień. Jaki procent ruchu w sieci pochodzi z rodziny systemów operacyjnych od Microsoftu? Czy korzystają z niego także mobilni internauci?

Odpowiedzi na te pytania dostarczają dane firmy Gemius oraz komentarz przygotowany przez Akademię Leona Koźmińskiego. Zdaniem Macieja Madzińskiego, eksperta ds. innowacji i technologii z tej uczelni, zakończenie wsparcia Microsoftu dla Windowsa XP nie przełożyło się na istotny spadek popularności tego systemu w Polsce. Widać natomiast wyraźnie, że rynek mobilny to nadal ogromne wyzwanie dla firmy z Redmond.

Z Windowsa XP pochodzi obecnie co piąta odsłona w polskiej sieci. Podobnie było w kwietniu, a więc w momencie zakończenia oficjalnego wsparcia dla systemu. Różnica wynosi zaledwie 3 punkty procentowe, z 22 do 19 proc. Wydawałoby się, że dynamika spadku będzie znacznie wyższa. Przyczyn takiego stanu rzeczy można doszukiwać się w mniejszej ilości komunikatów w mediach zalecających zmianę systemu operacyjnego na nowszyuważa Maciej Madziński.

winda2

Które Windowsy są obecnie najpopularniejsze w Polsce? – Wygrywa Windows 7, który jak pokazują dane firmy Gemius odpowiada za niemal 50 proc. ruchu w polskim Interneciezauważa Madziński.Windows 8 bardzo powoli wchodzi do naszych domów. W sumie z wersji 8 i 8.1 pochodzi 11,5 proc. ruchu internetowego. Przy czym z tej drugiej 5 proc., podczas gdy w kwietniu było to 3 proc. Specyfika polskiego rynku sprawia, że trudno o jednoznaczne prognozy, ale wygląda na to, że część użytkowników czeka na premierę Windowsa 9 i zmiany, jakie ma przynieść według zapowiedzi Microsoftuzauważa ekspert z Akademii Leona Koźmińskiego.

A czy Microsoft jest znaczącym graczem na rynku mobile? – Według danych firmy Gemius łączny udział systemów mobilnych Microsoftu w ruchu w Internecie w lipcu to niecałe 0,5 proc. O dziwo względem kwietnia 2014 roku odnotowano spadek niemal o połowę. Szczególnie ciekawe jest to, że największą stratę odnotował system Windows Phone 8 – w lipcu 2014 roku jedynie 0,12 proc. ruchu pochodziło z urządzeń opartych o tę wersję systemu. Widać wyraźnie, że rynek mobilny to nadal ogromne wyzwanie dla Microsoftupodsumowuje Maciej Madziński, ekspert ds. innowacji i technologii z ALK.

(RED/Gemius)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Microsoft zaprezentował system Windows Phone 7

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...