23/01/2015

Wyszukiwarka Netsprint Search w intranecie Lasów Państwowych

Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych wdrożyła intranetową wyszukiwarkę Netsprint Search, która wspiera wewnętrzną komunikację w instytucji. Wyszukiwarka przeszukuje dane z kilkunastu zróżnicowanych źródeł, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. Oprócz systemu wyszukiwawczego Netsprint stworzył stronę HTML, dopasowaną wizualnie do głównego serwisu Lasów Państwowych (lasy.gov.pl).

Realizacja projektu trwała niecałe cztery miesiące i objęła stworzenie wyszukiwarki intranetowej (wewnętrznej) dostępnej dla pracowników Lasów Państwowych. Wyszukiwarka umożliwia im dotarcie do informacji z ponad 15 źródeł danych. Netsprint przeszukuje m.in. serwis lasy.gov.pl, kanał Lasów Państwowych na YouTube, źródła wewnętrzne zawierające m.in. biuletyny informacji publicznej, a nawet wewnętrzne tablice ogłoszeń i systemy zgłaszania błędów. Dzięki temu pracownicy mają dostęp do wszystkich tych informacji w jednym miejscu. Jest to pierwszy tego typu system integrujący różne źródła informacji i wiedzy wdrożony w Lasach Państwowych.

Projekt wymagał stworzenia rozbudowanego systemu pobierania danych z różnorodnych źródeł: serwera FTP, baz danych klienta, plików XML umieszczonych na serwerze poprzez dużą liczbę robotów indeksujących, przygotowanych specjalnie na potrzeby tego rozwiązania. Przeszukiwane są różne typy danych, m.in. pliki PDF czy wideo.

Stworzenie systemu wyszukiwawczego dla Lasów Państwowych było jednym z naszych największych przedsięwzięć, przede wszystkim ze względu na liczbę, rozproszenie i różnorodność źródeł danych do pobraniakomentuje Anna Ciuchta, Project Manager w Netsprincie. –  Nasze doświadczenie we wdrożeniach Netsprint Search wskazuje, że wyszukiwarka jest dla użytkowników pierwszym i najważniejszym krokiem w dotarciu do treści, dlatego mamy nadzieję, że system będzie skutecznie wspierał przepływ wiedzy wśród pracowników naszego klienta.

Wyszukiwarka Netsprint Search w intranecie Lasów Państwowych

(RED/Netsprint)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   W jaki sposób działa VPN?

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...