26/10/2010

Yamaha: nowa seria głośników NS-500

Na targach IFA 2010 w Berlinie Yamaha zaprezentowała swoją nową serię głośników NS-500. Bazując na wielokrotnie nagradzanej serii Soavo, NS-500 wykorzystuje konstrukcję obudów bez wykorzystania powierzchni równoległych, co eliminuje rezonanse mając jednocześnie zapewnić imponującą jakość dźwięku.

Najlepszej jakości dźwięk nie toleruje żadnych kompromisów. Dokładnie to miał na uwadze Koji Okazaki i jego zespół inżynierów, rozpoczynając konstruowanie nowej serii głośników mających działać zarówno jako głośniki hi-fi jak i zestaw głośników surround. Tak narodziła się nowa seria NS-500. Inżynierowie w pierwszej kolejności zaprojektowali korpus, który później został uzupełniony o głośniki. Dla nich ważne było stworzenie konstrukcji która oferowałaby nie tylko najlepszą jakość dźwięku, ale i atrakcyjny kształt który byłby uzupełnienie nowoczesnego wystroju domu.

Dodali także specjalny akcent – zastosowanie atrakcyjnego kolorystycznie wykończenia obudów jak i głośników: charakterystyczne białe głośniki niskotonowe są zintegrowane z pięknym frontem pokrytym lakierem fortepianowym. Użytkownicy mogą także dostosować boki kolumn do swoich własnych preferencji, mając do wyboru pomiędzy czarną i brązowa drewnianą okleiną.


Yamaha w nowej serii NS-500 radykalnie poprawiła dźwięk, nie stosując ekranowania magnetycznego we wszystkich głośnikach za wyjątkiem subwoofera. Dzięki czemu, dźwięki wydobywające się z kolumn są żywe i bez typowych zakłóceń wynikających z wysokiej głośności. Głośniki niskotonowe oraz te ze średniego zakresu, wykonane są ze sprawdzonego materiału użytego w serii Soavo: A-PMD.

Membrana A-PMD (The advanced polymer-injected mica diaphragm) jest lekka jak klasyczna membrana papierowa i tak samo mocna jak stożek z żywicy. Została wykonana z wysokiej jakości mieszkanki tworzywa sztucznego i miki, co wpływa na wysoki stopień sztywności i zapewnia niezwykle szybką odpowiedź sygnału wzmacniacza. Dzięki temu, zostaje zapewnione precyzyjne odtwarzanie dźwięku bez żadnych zabarwień. Natomiast dla głośników wysokotonowych, inżynierowie wybrali jedną ze sprawdzonych koncepcji Yamaha – kopułkę aluminiowo-magnezową.
Yamaha opisuje dźwięk wydobywający się z kolumn serii NS-500 jako „relaksujący”. Podejście projektantów do charakterystyk muzycznych w dużym stopniu przyczyniło się do „dużego, przyjemnie spokojnego” dźwięku.

Ceny Yamaha seria NS 500:
NS-F500 – 2 199 zł brutto
NS-B500 –  999 zł brutto
NS-SW500 – 2 099 zł brutto
NS-C500 – 1 499 zł brutto

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Yamaha świętuje 10 - lecie PianoCraftów

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...