21/02/2018

Yanosik z kolejną nowością

Yanosik rozszerza ofertę językową. Do tej pory z systemu można było korzystać jedynie w języku polskim i angielskim. Obecnie znany komunikator ostrzeże kierowców także po ukraińsku.

O tym, że Yanosik otwiera się na świat można było się przekonać już na początku tego roku, kiedy to twórcy aplikacji ogłosili dodanie do systemu bazy fotoradarów z niemal całej Europy. Od tej pory Polacy wyjeżdżający do państw europejskich mogą skorzystać z polskiego komunikatora i ostrzegać się o bieżącej sytuacji na drodze. Na tym jednak nie koniec „międzynarodowych nowości” w polskiej aplikacji.

Obserwacje specjalistów Yanosik w obrębie aplikacji potwierdzają także statystyki dotyczące cudzoziemców w Polsce. Według danych Urzędu do Spraw Cudzoziemców liczba obcokrajowców w kraju, którzy mają pozwolenia na pobyt przekroczyła już 300 tys. Wśród nich najliczniejszą grupę stanowią Ukraińcy. Dane te nie uwzględniają jednak osób przebywających w kraju na podstawie wiz. Inny raport Narodowego Banku Polskiego informuje, że liczba Ukraińców w Polsce do czerwca 2017 r. wzrosła do niemal 1 mln. Tak duży napływ narodowości ukraińskiej wpłynął zatem na decyzję o przygotowaniu interfejsu aplikacji Yanosik w ich ojczystym języku. Użytkownicy z Ukrainy otrzymają także głosowe powiadomienia w języku ukraińskim.

Język ustawia się automatycznie. Jeśli użytkownik ma w telefonie ustawiony np. język ukraiński to ostrzeżenia w aplikacji wyświetlają się także po ukraińsku. Natomiast jeśli w ustawieniach smartfona włączony jest inny język niż polski czy ukraiński to aplikacja automatycznie informuje kierowców o zagrożeniach w języku angielskimkomentuje Paweł Bahyrycz, Yanosik. Obecnie nowe rozwiązanie dostępne jest w systemie Android. Trwają już prace nad wprowadzeniem podobnych zmian w systemie iOS.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Przez miasto na jednej nodze

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...