17/12/2014

96% sklepów online ma problemy z nowymi przepisami

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwisy SafeBuy.pl i Sklepy24.pl, zaledwie 4% sprzedawców internetowych nie ma problemu ze znajomością i zrozumieniem nowych przepisów konsumenckich („Ustawa o prawach konsumenta”) na 2 tygodnie przed ich wejściem w życie.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 9-11 grudnia 2014 czyli dokładnie 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania nowej ustawy z dnia 30.05.2014 o prawach konsumenta. Zaproszonych do wypełnienia ankiety zostało 8 tys. sklepów zarejestrowanych w katalogu Sklepy24.pl i w analizowanym terminie na wszystkie 5 pytań odpowiedziało 440 sprzedawców, co daje próbę statystyczną wystarczającą do przeprowadzenia wiarygodnej analizy.

Z ankiety wynika, że wśród sprzedawców:
60% nie wie, że powinno informować o łącznej cenie jeszcze przed złożeniem zamówienia,
57% nie wie, że oprócz ceny powinni informować o terminie zapłaty oraz innych danych,
25% nie wie, że od 25 grudnia konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy,
18% nie wie, że do konsumenta należy wybór czy korzysta z rękojmi czy gwarancji,
35% nie wie o konieczności rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO i zapewne tego nie robi.

96% sklepów online ma problemy z nowymi przepisami

(RED/Dotcom River)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Plus: nowa oferta dla osób przenoszących numer z innej sieci

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...