22/06/2015

Coraz bardziej mobilne podróżowanie Polaków

Rezerwacje mobilne to jeden z najbardziej prężnie rozwijających się sektorów e-commerce. Porównywarka turystyczna KAYAK.pl przeprowadziła analizę przedstawiającą, w jaki sposób polscy użytkownicy iPhone’a, iPada, Androida korzystają z aplikacji KAYAK. Eksperci przetworzyli i przeanalizowali dane pochodzące z wyszukiwarki, aby zbadać najnowsze trendy w podróżowaniu panujące wśród Polaków korzystających z urządzeń mobilnych.

Według analizy nie ma zależności między ulubionymi celami podróży a urządzeniem wykorzystywanym przez polskich użytkowników. Największą popularnością wśród użytkowników strony KAYAK.pl, Androida i iPhone’a cieszą się niezmiennie Nowy Jork, Londyn i Paryż. Zespół ustalił, że Polacy najchętniej wyszukują podróże za pośrednictwem aplikacji mobilnej – 66% wyszukiwań odbywa się przy jej pomocy. Poza tym Polska jest drugim krajem, obok Hiszpanii, w którym większość użytkowników korzysta z aplikacji na Androida do planowania i rezerwacji podróży.

Polscy użytkownicy urządzeń mobilnych są gotowi wydać więcej (średnio 1445 zł) na przeloty do ulubionych celów podróży niż internauci, którzy korzystają z komputera. Powyższa różnica wynika przede wszystkim z faktu, że Polacy korzystający z iPhone’a wydają przeciętnie więcej niż użytkownicy systemu Android i komputera – 1523 zł – czyli średnio ponad 100 zł więcej niż fani Androida i komputerów stacjonarnych.

Podróżniczy profil użytkownika strony internetowej

 

Przed dokonaniem rezerwacji lotu Polacy spędzają na wyszukiwaniu średnio 3 minuty. Z tym wynikiem polscy użytkownicy zajmują drugie miejsce w Europie pod względem szybkości w podejmowaniu decyzji – szybsi od nich są tylko Turcy. Polacy są najszybsi w Europie, jeśli chodzi o wyszukiwanie hoteli – aby dokonać wyboru, potrzebują przeciętnie zaledwie 5 minut. Niezależnie od urządzenia, najczęściej rezerwowane podróże to krótkie wycieczki.

Przeciętny polski użytkownik iPhone’a jest bardziej skłonny do zakupu biletu lotniczego w klasie biznesowej i rezerwuje loty z ponad 3-miesięcznym wyprzedzeniem, a hotel – na 2,5 miesiąca przed podróżą. Użytkownicy iPhone’ów przed rezerwacją zarówno lotów, jak i hoteli spędzają średnio 3 minuty na ich wyszukiwaniu, a na przeloty do ulubionych miejsc wydają przeciętnie 1523 zł.

Dla porównania, przeciętny polski użytkownik smartfona z Androidem najchętniej lata w klasie ekonomicznej i rezerwuje loty z ponad półrocznym wyprzedzeniem, a hotel – na ponad 2 miesiące przed podróżą. Przed rezerwacją na wyszukiwanie lotów poświęcają średnio 2 minuty, a hoteli – 6 minut, natomiast na przeloty do ulubionych miejsc wydają przeciętnie 1371 zł.

Podróżniczy profil użytkownika Androida

(RED)

Autor/Redaktor publikacji

Marcin Majerek
Marcin Majerek