27/10/2014

Coraz chętniej kupujemy podręczniki i wyprawkę szkolną w sieci

Jak wynika ze statystyk sklepu internetowego Merlin.pl, w tym roku aż 52% kupujących stanowili nowi klienci. W porównaniu do poprzedniego sezonu, łączna wartość zamówień podręczników wzrosła blisko dwukrotnie, a w przypadku art. papierniczych i przyborów szkolnych nawet o 320%.

Szczyt sezonu podręcznikowego tradycyjnie przypada na sierpień – w tym czasie dokonano ponad 46 proc. wszystkich szkolnych zakupów, jak wynika z danych Merlin.pl. Niemal co siódmy zakup przypadł na czerwiec i lipiec, czyli na długo przed rozpoczęciem roku szkolnego. Co ciekawe, duża grupa rodziców wybrała się na zakupy podręcznikowe dopiero we wrześniu.

Coraz chętniej kupujemy podręczniki i wyprawkę szkolną w sieciAnalizując tegoroczny sezon, zauważamy, że coraz więcej zamówień podręczników przypada w terminie rozpoczęcia roku szkolnego, a nawet później. W tym roku już 4 na 10 paczek z wyprawką szkolną kompletowano we wrześniumówi Anna Bibik, kierownik projektu podręczniki w Merlin.plTym samym, w stosunku do ubiegłego roku liczba zamówień podręczników po 1 września wzrosła dwukrotnie. dodaje.

Rekordowym okresem sprzedaży podręczników w Merlin.pl był przełom sierpnia i września – najwięcej paczek kompletowano w dniach 25 i 26 sierpnia oraz od 1 do 3 września. W tym czasie dzienna liczba zamówień była czterokrotnie wyższa od średniej w całym sezonie podręcznikowym, bijąc rekord wysyłanych paczek w sezonie świątecznym, tradycyjnie najbardziej intensywnym okresie dla e-sklepów.

Zakupy podręczników online cieszyły się największą popularnością w województwach mazowieckim, wielkopolskim i śląskim – mieszkańcy tych regionów dokonali największej liczby zamówień. Niezmiennie na szkolne zakupy w sieci częściej wybierają się mamy, niż ojcowie – w tym roku 66 % wszystkich klientów, którzy zakupili podręczniki lub elementy wyprawki szkolnej, stanowiły kobiety.

(RED/Merlin)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   mBank lajt bezpłatnie przez komórkę

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...