Porównywarka cen Skąpiec.pl prześledziła preferencje swoich użytkowników i na ich podstawie ustaliła, jakimi kryteriami kierują się internauci zainteresowani zakupem telewizora.
Analizując wybory z trzech ostatnich miesięcy, wyraźnie widać, że dla użytkowników serwisu największe znaczenie ma rozmiar telewizora, jego marka oraz technologia. Dla niemal 35% internautów to przekątna odgrywała najważniejszą rolę. Prym wiodły telewizory 32- i 42-calowe. Ponad 22% użytkowników porównywarki zaczynało swoje poszukiwania od wyboru producenta telewizora – najpopularniejsze okazały się modele marek Samsung, LG i Sony.
Wśród dostępnych technologii zdecydowanie najczęściej wybieraną okazała się technologia LED – zaznaczało ją prawie 80% internautów. Zaraz za nią uplasowały się plazmy (11,28%) i telewizory LCD (5,83%).
Niewielkim zainteresowaniem cieszyła się częstotliwość odświeżania (8,86%). Internauci, którzy kierowali się tym parametrem, szukali telewizorów 100-, 200- oraz 400-hercowych.
Spośród dodatkowych funkcji, które posiadają nowoczesne telewizory, niezbędne dla 35% internautów okazało się Wi-Fi. Mniejszą popularnością cieszyły się w ostatnich miesiącach telewizory 3D, których szukało niespełna 18% użytkowników. Telewizory z zakrzywionym ekranem, które niedawno pojawiły na rynku, nie wzbudzają jeszcze dużego zainteresowania konsumentów.
Nie bez znaczenia dla poszukujących idealnego modelu telewizora okazała się również rozdzielczość. Zdecydowaną przewagą cieszyły się w ostatnim czasie telewizory Full HD (71%). Coraz bardziej zyskują na uwadze również telewizory 4K. Co czwarty użytkownik, korzystający z filtra „Rozdzielczość” wybierał właśnie ten rodzaj urządzenia. Pierwszą trójkę zamykają telewizory HD Ready (3,63%).
(RED/Skąpiec.pl)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
e-Biznes15/06/2025Kupujesz przez internet? Za te produkty musisz zapłacić podatek w ciągu 14 dni
Polecamy15/06/2025Zakończyła się 7. edycja programu edukacyjnego „Girls GO Technology”
Biznes i finanse11/06/2025“BLIK Płacę Później” w PKO Banku Polskim
Polecamy30/05/2025Blue Yonder – przyszłość planowania i optymalizacji łańcucha dostaw