Istniejący 10 lat szwedzki serwis Storytel, pozwalający odsłuchiwać audiobooki w streamingu, zagościł w Polsce. Z tej okazji dla czytelników Techcity.pl przygotowaliśmy konkurs. Nagrody to trzy miesięczne dostępy do zasobów polskiego Storytel.
Na razie w ofercie Storytel jest 600 tytułów w języku polskim oraz ponad 16 tysięcy audiobooków w języku angielskim. Szefostwo serwisu zapewnia, że każdego roku baza polskich wydawnictw będzie się zwiększać o 100-200 sztuk. Storytel umożliwia odsłuchiwanie audiobooków w technologii streamingu poprzez urządzenia mobilne, za pomocą specjalnej aplikacji (dostępnej na Androida, iOS i Windows Phone). Jednak możemy wybrać też opcję zapisu ulubionych pozycji (do 5 sztuk) w smartfonie lub tablecie. Pozwoli to na ich odsłuchanie bez dostępu do sieci.
Aplikacja jest silną stroną tej usługi. Umożliwia ona nie tylko zmianę szybkości odtwarzania audiobooków, ale także pozwala na: dodawanie zakładek i notatek, dzielenie się rekomendacjami oraz automatyczne wyłączanie aplikacji po zadanym czasie. Co więcej, daje możliwość przełączenia z trybu słuchania na tryb czytania, jeśli audiobook ma odpowiednik w e-booku.
Streaming audiobooków jest nowością na polskim rynku. I ta nowość, zdaniem Storytel, jest przyszłością tej branży i oczywiście siłą serwisu. Streaming sprawdził się w muzyce. Jest szansa, że odniesie sukces także na rynku audiobooków. Storytel chce przekonać do siebie polskich użytkowników nie tylko technologią, ale również ceną. Za 29,90 złotych otrzymamy miesięczny, nieograniczony dostęp do zasobów serwisu, w których oprócz audiobooków znajduje się także kilka tysięcy e-booków. Oczywiście możliwości serwisu można najpierw testować przez 14 dni.
Czytelnicy Techcity.pl będą mogli sprawdzać potencjał Storytela dłużej niż 14 dni. W zorganizowanym razem ze Storytel konkursie na Facebooku będzie można wygrać 3 miesięczne dostępy do wszystkich audiobooków Storytel. Polubcie i śledźcie nas na FB już teraz. Zapraszamy także do przeczytania poniższej rozmowy z Michałem Szolcem ze Storytel Polska.
Marcin Majerek
Rozmawiamy z MICHAŁEM SZOLCEM, dyrektorem zarządzającym Storytel Polska
Czym Storytel chce się wyróżnić na tle konkurencji, np. Audioteki?
Oba serwisy różni model zakupu i korzystania z bazy audiobooków. W Audiotece płaci się za konkretne tytuły, a abonament w wysokości 19,90 PLN, pozwala na odsłuchanie jednego audiobooka. To oferta do osób szukających konkretnego tytułu. W Storytelu w cenie 29.99 zł mamy nieograniczony dostęp do całej biblioteki, czyli w tej chwili 600 tytułów polskich i 16 tys. angielskich. Przekładając to na konkretne zachowanie użytkowników, możemy sobie wyobrazić sytuację, w której porzucamy książkę, która nam się znudziła lub czytamy kilka pozycji o różnym ciężarze gatunkowym jednocześnie. Średnia liczba przeczytanych książek w Storytel to 2 miesięcznie. Patrząc z tej perspektywy, oferta Storytel jest tańsza, niż Audioteki.
Jaki macie plan biznesowy do końca roku?
W najbliższym roku, bardziej niż na „targetach”, skupiamy się na powiększaniu oferty i rozpoznawalności marki. Oczywiście, nasza oferta jest atrakcyjna dla osób, które dzisiaj słuchają już audiobooków. Ale zamierzmy też dotrzeć z ofertą do znacznie większej grupy osób, które dzisiaj nie słuchają audiobooków. Audiobooki w streamingu dają niespotykaną dotąd wolność słuchania. Książek możemy słuchać podczas prac domowych, uprawiania sportu, w podróży. Nagle okazuje się że mamy tego czasu trochę więcej niż nam się wydawało. Badania pokazały, że na rynkach w których Storytel jest obecny, wzrasta poziom czytelnictwa. To optymistyczne dane, mam nadzieję, że potwierdzą się również w Polsce.
Jakich nowości na Storytel możemy spodziewać się w najbliższych miesiącach?
W tej chwili w ofercie mamy tytuły takich wydawców, jak Bilbioteka Akustyczna i Storybox oraz słuchowiska Sound Tropez. Na pewno jeszcze w tym roku pojawią się nowe odcinki Thorgala, czy The Walking Dead oraz nowe audiobooki m.in. na podstawie powieści Jakuba Ćwieka. Mamy ambitne plany wydawnicze na 2016 rok, chcemy wydać pomiędzy 100 a 200 nowych tytułów. Niebawem też, do 16 tys. audiobooków angielskich dojdzie 45 tys angielskich e-booków. >
Chcesz wygrać miesięczny, nielimitowany dostęp do Storytel? Obserwuj nas na Facebooku i weź udział w konkursie.
(RED)