17/11/2014

Nadchodzi nowa metoda uwierzytelniania płatności online

MasterCard przedstawił koncepcję nowego sposobu uwierzytelniania płatności online. Proces ten ma przebiegać w sposób niewidoczny i mniej uciążliwy dla klienta – ograniczona zostanie między innymi liczba zapytań o hasło. Nowy sposób autentykacji płatności znacznie ułatwi życie posiadaczom kart, chętnie korzystającym z zakupów online, ale także przyniesie korzyści bankom i akceptantom, podnosząc poziom bezpieczeństwa dokonywanych transakcji.

W związku z dynamicznym rozwojem płatności mobilnych oczekuje się, że do 2018 roku będą one stanowić 30% transakcji detalicznych w Internecie. Z tego powodu niezbędne jest stworzenie nowego standardu bezpieczeństwa, dzięki któremu także płatności będą mogły przejść do ery post-PC. Zmiany zaproponowane przez MasterCard mają polegać na szerszym wykorzystaniu danych użytkowników kart, co pozwoli zredukować problemy związane z podawaniem haseł podczas zakupów. W razie żądania uwierzytelnienia transakcji, użytkownicy kart będą mogli przeprowadzić identyfikację za pomocą haseł jednorazowych lub odcisków palców, a nie – jak do tej pory – zapamiętywanych haseł statycznych.

Mastercard nowa metoda uwierzytelniania płatności online

Każdy z nas pragnie zarówno bezpiecznych, jak i prostych w obsłudze płatności. Nie chcemy być zmuszani do wybierania między jednym a drugim mówi Ajay Bhalla, President of Enterprise Security Solutions w firmie MasterCard. Chcemy identyfikować ludzi w oparciu o to, kim są, a nie o to, co pamiętają. Już teraz mamy za dużo haseł do zapamiętania, co z kolei stwarza zbyt wiele problemów dla klientów i firm.

Nad nowym standardem uwierzytelniania MasterCard pracuje wraz z Visą, dzięki czemu będzie on stanowić największą, masową aktualizację w zakresie bezpieczeństwa płatności online. Standard może zostać przyjęty już w 2015 roku.

(RED/MasterCard)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Dwudyskowy WD My Book Live Duo - pojemność XXL lub podwójne bezpieczeństwo

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...