13/05/2015

Nazwa.pl coraz silniejsza na rynku domen

Na rynku domen sytuacja zaczyna być coraz bardziej interesująca. Okazuje się, że nie tylko chęć pozyskania inwestora może być impulsem do dynamicznych działań. Na przestrzeni kilku ostatnich kwartałów Nazwa.pl wykazuje największą na rynku dynamikę wzrostową. Jednocześnie główny konkurent firmy – home.pl, intensywnie poszukujący inwestora, dostaje wyraźnej zadyszki.

Raport NASK podsumowujący pierwszy kwartał 2015 potwierdza zauważone już w połowie 2014 roku znaczące umocnienie Nazwa.pl na rynku domen. Firma pozostaje liderem w najważniejszym dla siebie obszarze działalności – w nowych rejestracjach nazw domeny .pl oraz w obsłudze abonentów nazw domeny .pl.

Obecnie krakowska spółka obsługuje największą grupę abonentów rejestru domen polskich – 23,20% spośród ponad 981 tys. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, Nazwa.pl notuje rosnący udział w obsłudze abonentów nazw domeny .pl i sukcesywnie powiększa swoją przewagę nad home.pl (drugim w rankingu), który notuje wyraźny spadek w ilości obsługiwanych abonentów nazw domeny .pl.

Jak pokazuje raport NASK, Nazwa.pl była także najczęściej wybierana podczas rejestracji nowych domen .pl i obsłużyła 28,76% spośród 284 806 nowych rejestracji. Jest to kolejny obszar, w którym firma znajduje się na czele rankingu, odnotowując przewagę nad drugim w kolejności – home.pl o ponad 3%.

Nazwa.pl wykazuje także rosnący udział w obsłudze wszystkich nazw. Spośród 2  539  962 nazw domeny .pl aktywnych w DNS na koniec marca 2015 roku 99,18% było obsługiwanych przez Partnerów NASK. Krakowska spólka z udziałem 19,67%, podobnie jak w poprzednich kwartałach, zanotowała w tym obszarze wzrost.

nazwa1

nazwa2

(RED)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Przestępcy wykorzystują popularność serialu Squid Game

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...