Warszawska firma Data Exchanger zweryfikowała swoje dane o użytkownikach, wykorzystywane w internetowych kampaniach reklamowych, przy użyciu pomiaru Nielsen Digital Ad Ratings. To kolejna polska firma gromadząca dane marketingowe, która poddała się takiej weryfikacji. Nielsen Digital Ad Ratings gwarantuje przejrzysty pomiar reklam online pod kątem ich odbiorców. Pomiar istnieje na świecie od 2011 roku i obecnie jest dostępny w 33 krajach.
Nielsen, poprzez oferowane w Polsce od 2 lat badanie Digital Ad Ratings, dostarcza informacji o zasięgu kampanii, częstotliwości i strukturze demograficznej odbiorców (płeć oraz wiek). Data Exchanger w ramach swojej weryfikacji objął pomiarem dane deklaratywne oraz modele look-alike (użytkownicy o podobnych cechach, do tych, którzy odwiedzili już dany serwis lub dokonali zakupu). Badanie trwało 5 miesięcy i pozwoliło między innymi na wyeliminowanie zewnętrznych dostawców danych o niskiej jakości (w przypadku danych deklaratywnych). Analiza modeli look-alike wykazała z kolei, że wyniki dotarcia do targetowanych grup w danych posiadanych przez Data Exchanger nie ustępują benchmarkom przygotowywanym na bazie wyników kampanii badanych Nielsen Digital Ad Ratings w Europie.
– Rynek reklamy wykorzystującej dane o użytkownikach zmienia się bardzo dynamicznie. Dziś niemal wszyscy marketerzy chcą wykorzystywać takie informacje. Podjęliśmy więc decyzję, że pora na weryfikację tego, co posiadamy – mówi Grzegorz Sławatyński, Prezes Zarządu Data Exchanger. – Warto weryfikować dane , gdyż to podnosi efektywność kampanii, a jednocześnie naszą wiarygodność jako firmy dbającej o jakość danych marketingowych gromadzonych z ponad 40 tysięcy witryn – dodaje.
Zdaniem Sławatyńskiego, podobne audyty są już standardem w branży reklamowej. Coraz częściej oczekują tego sami klienci, którzy chcą mieć pewność wysokiego poziomu kampanii. – Wyraźnie lepsze wyniki w kampaniach targetowanych demograficznie. Lepsza docieralność do wybranych grup użytkowników. Tak najprościej można ocenić wartość badania przeprowadzonego u nas przez Nielsena – przekonuje Sławatyński.
Nielsen Digital Ad Ratings, jako produkt certyfikowany przez Media Rating Council, to bezstronne, transparentne i obiektywne narzędzie pomiarowe. Dostarcza pełne statystyki dotyczące widowni kampanii online, z podziałem na komputery, urządzenia mobilne (w tym aplikacje), uwzględniające duplikację między urządzeniami i umożliwiające porównanie ich ze wskaźnikami telewizyjnymi.
– Dzięki certyfikowanej metodologii oraz globalnej współpracy z zewnętrznym dostawcą danych demograficznych – Facebookiem, Nielsen Digital Ad Ratings charakteryzuje się precyzją, która w połączeniu z optymalizacją w trakcie trwania kampanii daje realną możliwość kontroli nad tym, do kogo trafia przekaz reklamowy – tłumaczy Justyna Porębska, Digital Projects Manager z Nielsen Audience Measurement Polska.
(RED)