Prawdopodobnie niebawem szukanie pracowników i ofert pracy będzie możliwe przez Facebooka. Zgodnie z informacją opublikowaną w serwisie TechCrunch, gigant społecznościowy testuje rozwiązania umożliwiające firmom prowadzenie procesu rekrutacji, a zainteresowanym kandydatom aplikowanie na oferty pracy poprzez formularz wysyłany pracodawcom w formie wiadomości na Facebooku.
Jeśli aplikująca osoba ma uzupełnione na swoim profilu informacje dotyczące wykształcenia, czy doświadczenia zawodowego, dane te będą automatycznie pobierane do formularza, by usprawnić proces jego wypełniania. Na profilach firm natomiast ma pojawić się nowa zakładka, w której będą zamieszczane aktualne oferty pracy.
Moment na wdrożenie tego typu rozwiązań wydaje się wręcz idealny. Największy biznesowy serwis społecznościowy – LinkedIn, zaczyna nieco tracić na popularności i jest w trakcie lekkiego zastoju, czekając na finalizację procesu przejęcia przez Microsoft. Ponadto wiele młodych osób, które w najbliższym czasie będą wchodzić na rynek pracy, najzwyczajniej z niego nie korzysta, zaś z Facebooka owszem. Można przypuszczać, że również poprzez serwis Zuckerberga będą poszukiwać informacji o pojawiających się możliwościach zawodowych. Czy tym posunięciem Facebook może zagrozić LinkedIn’owi?
(RED/NapoleonCat)