Najnowszy raport firmy analitycznej IDC wskazuje na wyraźne spadki w światowej sprzedaży tabletów.
Zgodnie z danymi przedstawionymi przez IDC w swoim ostatnim raporcie do końca 2015 roku na światowy rynek trafi łącznie 211,3 mln sztuk tabletów. Potwierdza to wcześniej już zaobserwowaną tendencję spadkową, która w dalszym ciągu postępuje. W zestawieniu rok do roku, kategoria tabletów w obecnym roku zalicza spadek o 8,1% w porównaniu z 2014. Należy jednak zauważyć, że w obrębie grupy produktowej jaką są tablety, nie każda podkategoria zalicza spadki. Wyraźnie spada zainteresowanie konsumentów małymi przekątnymi, mieszczącymi się w przedziale 7 – 9 cali. W 2014 roku ich sprzedaż stanowiła 64,1% rynku, w 2015 wartość ta spadła już do 57,7%. Nieznaczne wzrosty zaliczają tablety w przedziale 9 – 13 cali oraz 13 – 16 cali, odpowiednio 6,1% i 0,4%.
– Tablety mają wyjątkowo długi cykl życia. Rzadko je wymieniamy, a jeśli już ma to miejsce, jeszcze rzadziej wymieniamy je na kolejne tego typu urządzenie. Segment małych tabletów został skanibalizowany przez smartfony. W przypadku tabletów powyżej 10 cali, należy spodziewać się także szybkich spadków – komentuje Szymon Winciorek, Business Development Manager ASUS Polska.
(RED)