06/12/2010

Telewizja kablowa ASTER sprzedana

Fundusz inwestycyjny Mid Europa Partners w dniu dzisiejszym podpisał umowę sprzedaży ASTER, wiodącego operatora telewizji kablowej i usług telekomunikacyjnych w Polsce, z firmą UPC Polska.

Wartość transakcji wyniosła 2,4 miliarda PLN. Proces sprzedaży zakończy się oficjalnie w pierwszej połowie 2011 roku, po uzyskaniu zgody Urzędu Antymonopolowego.

„Współpracując przez  wiele lat i należąc do Mid Europa Partners, tworzyliśmy innowacyjne rozwiązania. ASTER jako pierwszy operator płatnej telewizji w Polsce, wprowadził na polski rynek telefonię IP, telewizję cyfrową, HD oraz usługę VoD, a w ostatnim czasie także usługi telefonii mobilnej oraz transmisji danych. Stworzyliśmy firmę najwyższej klasy, zarówno pod względem satysfakcji klientów, stabilności zatrudnienia oraz wydajności operacyjnej i finansowej. To właśnie przyciągnęło uwagę UPC Polska. Stając się częścią LGI, abonenci ASTER zdobędą dostęp do światowych zasobów i unikalnych technologii. Będzie to możliwe dzięki doświadczeniu w zarządzaniu systemami płatnej telewizji zdobytemu w 14 krajach i obsłudze ponad 18 milionów abonentów. Liczymy na dobrą współpracę z Zarządem UPC, która zapewni sprawną realizację transakcji  zarówno naszym abonentom jak i partnerom biznesowym. ”– powiedział Janusz Arciszewski, Prezes ASTER.

Matthew Strassberg, który kierował inwestycją w imieniu Mid Euroa powiedział: „W imieniu Mid Europa, chciałbym podziękować prezesowi Januszowi Arciszewskiemu oraz wysokiej klasy kadrze menadżerskiej za ich doskonałe zarządzanie. Od 2006 roku kiedy zostaliśmy partnerem, ASTER zainwestował ponad 300 milionów w rozwój sieci i zwiększył liczbę RGU o 85%. W tym samym czasie, firma zwiększyła zysk o blisko 80%.”

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Jak telefonów służbowych używają w Polsce pracownicy?

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...