29/09/2009

Tornado z sosu do spaghetti przy pomocy technologii NVIDIA

NVIDIA Corporation, twórca GPU (procesora graficznego), ogłosiła dziś, że studio Sony Pictures Imageworks (SPI) wykorzystało procesory NVIDIA Quadro w celu przyspieszenia animacji i efektów wizualnych w najnowszym przeboju kinowym “Klopsiki i inne zjawiska pogodowe”.

Wprowadzony 18 września do kin w Stanach Zjednoczonych USA (polska premiera 25.09) film animowany nakręcony w technice 3D kontynuuje swój triumfalny pochód przez ekrany przynosząc  zysk ponad 60 milionów dolarów, co uczyniło go najchętniej oglądanym filmem w ubiegłym tygodniu.  “Klopsiki I inne zjawiska pogodowe” oczarowują widownię niespotykaną animacją komputerową oraz wykorzystaniem efektów graficznych stworzonych przy zastosowaniu profesjonalnych profesjonalnych rozwiązań graficznych NVIDIA Quadro .

Klopsiki i inne zjawiska pogodowe

Pamiętna scena ‘ tornado spaghetti’ zawiera elementy wyrenderowane przy użyciu SPLAT, narzędzia renderowania wolumetrycznego (generowania grafiki przestrzennej), będącego własnością studia SPI i przeznaczonego do pracy na procesorach graficznych NVIDIA Quadro. Zjawiska atmosferyczne stworzone z użyciem SPLAT to nie tylko chmury kurzu, ogień oraz iskry, lecz także – po raz pierwszy – sos pomidorowy.

Cloudy Tornado

“Gdy mówimy o efektywności pracy  artystów tworzących efektami graficznymi przy użyciu narzędzi animacji komputerowej, kluczowa jest szybkość i doświadczenie” wyjaśnił Rob Bredow, główny inżynier w  Sony Pictures Imageworks. “Kiedy twórca może wykonać 10 razy więcej iteracji danego efektu w tym samym czasie, jakość efektu końcowego będzie znacznie lepsza.”

“Wykorzystując GPU NVIDIA Quadro i inne nowe technologie pomagamy projektantom w twórczej pracy” kontynuował Bredow. “Renderowanie, które zajęłoby 45 lub więcej minut przy użyciu CPU, na naszym systemie rzutowania wideo opartym na NVIDIA GPU skróciło się do 20 sekund.  Po jego zastosowaniu twórczy proces ze żmudnej roboty stał się przyjemnością.”

Oprócz potężnego systemu renderowania opartego na GPU, SPI zainstalowało profesjonalne rozwiązania NVIDIA Quadro we wszystkich stacjach roboczych swoich projektantów. Moc procesora NVIDIA pozawala na odtwarzanie w czasie rzeczywistym, z prędkością 24 klatek na sekundę ,wysoce złożonych i wymagających obliczeniowo scen w Autodesk Maya, umożliwiając animatorom podgląd ich pracy.

Bredow będzie jednym z oficjalnych gości i mówców nadchodzącej konferencji GPU Technology  w San Jose w Kalifornii, która się odbędzie w dniach 30.09 – 2.10.  Podczas omawiania pracy nad “Klopsikami i innymi zjawiskami pogodowymi”, Bredow weźmie udział w dyskusji panelowej zatytułowanej “Rewolucja GPU w produkcji filmowej: Raport z pola walki” wraz z ekspertami w tej dziedzinie z  Industrial Light & Magic (ILM), Disney Feature Animation oraz Digital Domain.