26/06/2019

Idzie Brexit, ubywa domen .EU

W minionym roku liczba domen z rozszerzeniem .EU skurczyła się o ponad 130 tys. w porównaniu do 2017 roku. Również w Polsce liczba zarejestrowanych domen .EU zmniejszyła się, choć w minimalnym stopniu (o 1.2 proc.). Wzrosty zanotowano tylko w 5 krajach: Irlandii, Norwegii, Portugali, Rumunii oraz na Cyprze – wynika z niedawno opublikowanego raportu organizacji EURid, który zarządza europejską domeną.

Według danych EURid, liczba wszystkich zarejestrowanych domen .EU w minionym roku wyniosła 3 684 750 i była niższa o 130 305 niż rok wcześniej. Jednocześnie była to najniższa wartość od 2011 roku, kiedy to łącznie było zarejestrowanych 3 514 446 domen .EU. Najwyższym wzrostem liczby zarejestrowanych domen europejskich może pochwalić się Cypr (o 46 proc.), Portugalia (35,6 proc.) oraz Rumunia (o 34 proc.). Nieco niższe wzrosty odnotowano w Irlandii (25,9 proc. ) i Norwegii (23,5 proc.).

W Polsce na koniec 2018 roku było zarejestrowanych 266 571 domen .EU. Liczba ta stawia Polskę na piątym miejscu pośród krajów z największą liczbą rejestracji. W zestawieniu przewodzą Niemcy, Holandia, Francja i Włochy. W porównaniu do 2017, Polska zanotowała wzrost o jedną pozycję wyprzedzając Wielką Brytanięmówi Elżbieta Kornaś, Brand Director w serwisie Domeny.pl.

Jak zauważa przedstawicielka Domeny.pl, to właśnie spadek o prawie 25 proc. liczby zarejestrowanych domen .EU w Wielkiej Brytanii – w związku z zamieszeniem związanym z Brexitem – w największym stopniu przyczynił do ograniczenia łącznej liczby domen europejskich. Drugą istotną przyczyną, na którą wskazuje sam EURid, były działania organizacji podejmowane „w celu zbudowania godnej zaufania i bezpiecznej przestrzeni domen .EU”. W wyniku tych działań w drugiej połowie 2018 roku zawieszono ponad 35 000 domen .EU.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Znowu przybywa domen .pl

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...