Spośród 21,6 mln internautów w Polsce, ponad 12,5 mln odwiedza e-sklepy. Coraz więcej konsumentów docenia, że zakupy internetowe można robić przez całą dobę (86 proc.), możliwość dostawy do domu (81 proc.) oraz łatwość w porównywaniu ofert (81 proc.) – wynika z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w internecie 2014”.
Mimo, że odzież jest najczęściej wybieranym produktem wśród internautów kupujących w sieci (28 proc.) to przez ostatnie 5 lat największy wzrost popularności odnotowały perfumy i kosmetyki (460 proc.) Jest to podyktowane faktem, że dopiero od niedawna sieci drogeryjne i kosmetyczne są obecne w kanale online. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się również sklepy wielobranżowe oraz oferujące produkty dla dzieci i zabawki.
– Według internautów e-zakupy są wygodne i łatwe, a także często tańsze od tradycyjnych zakupów. W ciągu ostatnich 5 lat liczba ich użytkowników wzrosła o 43 proc. Stało się to za sprawą kilku czynników, m.in. rozwinęła się oferta e-sklepów branżowych (wzrost o 3,9 mln internautów), odzieżowych (wzrost o 2,8 mln) czy elektronicznych (wzrost o 2,3 mln). – tłumaczy Karolina Karaś z Gemius. – Nie zapominajmy też o tym, ze wzrosła populacja polskich internautów co wpływa na jeszcze większe zainteresowanie zakupami w internecie – dodaje Karaś.
Jak wynika z raportu szczególną uwagę e-konsumenta przykuwają w internecie promocje i wyprzedaże. Od 2009 roku popularność kanału e-commerce wzrosła ponad siedmiokrotnie. Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast zakupy grupowe, których popularność na przestrzeni ostatnich pięciu lat spadła o 37 proc.
(RED/Gemius)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
e-Biznes15/06/2025Kupujesz przez internet? Za te produkty musisz zapłacić podatek w ciągu 14 dni
Polecamy15/06/2025Zakończyła się 7. edycja programu edukacyjnego „Girls GO Technology”
Biznes i finanse11/06/2025“BLIK Płacę Później” w PKO Banku Polskim
Polecamy30/05/2025Blue Yonder – przyszłość planowania i optymalizacji łańcucha dostaw