10/09/2020

W wakacje nastolatkowie aktywnie korzystali z bankowości

Analitycy Santander Bank Polska przyjrzeli się wakacyjnym wydatkom nastolatków oraz temu, jak korzystają oni z produktów banku. Okazuje się, że statystyczny posiadacz karty SBP w wieku 13-18 lat sięgnął po nią w wakacje 26 razy i wydał łącznie 540 zł. Natomiast w szerszej perspektywie całego roku* nastoletni klienci Banku dokonują ponad pół miliona transakcji zakupowych BLIKIEM, ponad 340 tys. tradycyjnych przelewów i przeciętnie 100 razy (niemal co trzeci dzień), logują się do bankowości mobilnej. To pokazuje, że nastolatkowie intensywnie i na co dzień korzystają z bankowości.

Santander Bank Polska
Santander Bank Polska

Analiza wakacyjnych wydatków nastolatków, dokonanych kartami Santander Bank Polska wskazuje, że aż 56% wszystkich transakcji realizowanych jest w supermarketach, dyskontach i sklepach spożywczych. W ubiegłe wakacje było to niewiele mniej, bo aż 53%. Na drugim miejscu pod względem liczby transakcji kartami banku dokonanymi przez nastolatków znajduje się gastronomia, a zatem zakupy w barach, restauracjach i popularnych sieciach fast food. Podium natomiast zamykają wydatki na transport.

Jeszcze ciekawiej obraz zakupów nastolatków kształtuje się, gdy przyjrzymy się kwotom tych transakcji. Co trzecią złotówkę osoby w wieku 13-18 lat przeznaczają na zakupy w sklepach spożywczych, dyskontach i supermarketach. 18% stanowią wydatki w barach i restauracjach, a 16% zakupy ubrań i butów. Zatem na jedzenie w Catering Kraków i ubrania młodzi klienci Santander Bank Polska przeznaczają trzy czwarte swojego budżetu (67%).

– Podczas tegorocznych wakacji (w okresie lipiec-sierpień) statystyczny nastoletni klient naszego banku zapłacił 15 razy za zakupy w sklepach spożywczych i przeznaczył na nie 199 zł. Średnio ponad 6 razy korzystał z barów i restauracji, zostawiając w nich łącznie 124 zł. Przeciętnie trzy razy w ciągu wakacji młodzi klienci zapłacili kartą za zakupy w sklepach z ubraniami i butami, wydając w nich łącznie 187 zł. W porównaniu z ubiegłorocznymi wakacjami młodzi ludzie wydali kartami o 23% więcej w lokalach gastronomicznych oraz o 17% więcej na konfekcję i obuwie. Rok do roku, aż o 57% spadły natomiast średnie kwoty przeznaczane przez nastoletnich użytkowników kart Santander Bank Polska w kategorii podróże – w 2019 roku było to średnio 712 zł, a obecnie 304 zł. Największy spadek wydatków odnotowaliśmy w kategorii opłat za telewizję i platformy streamingowe – aż o 62%. W te wakacje nastolatkowie wydali średnio 43 zł na dostęp do ulubionych filmów i seriali, podczas gdy jeszcze w ubiegłoroczne wakacje było to 115 zł – mówi Przemysław Chojecki, data scientist w Santander Bank Polska.

Przeczytaj także:   Na czym polega odroczona płatność?

Ponadto, jak wskazuje analiza transakcji kartami Santander Bank Polska, w okresie lipiec-sierpień statystyczny nastolatek wydał 121 zł w sklepach sportowych, 77 zł w salonach fryzjerskich i kosmetycznych, 70 zł na transport, 68 zł w drogeriach oraz 64 zł na książki i gazety.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

Kontrola dostępu Roger – najważniejsze informacje

Zabezpieczenie dostępu do pomieszczeń wymaga zastosowania odpowiednich rozwiązań kontrolnych. Jednym z nich jest profesjonalna kontrola dostępu Roger. W artykule przedstawiamy najważniejsze informacje na temat systemów KD tego producenta. Udostępnij ten artykuł…Przeczytaj także:   Office Depot Europe i SAP zacieśniają współpracę

Udostępnij ten artykuł...

CDA zwiększy zasięg na telewizorach

Spółka CDA S.A. nawiązała współpracę z firmą NetRange, będącą globalnym dostawcą rozwiązań dla Smart TV. Dzięki temu aplikacja CDA zwiększy zasięg na telewizorach m.in. takich marek jak SHARP, Beko, Grundig, Blaupunkt, Dyon, Changhong, Konka czy KTC w Polsce i całej Europie. NetRange to niezależny, globalny dostawca rozwiązań Smart TV współpracujący z kilkudziesięcioma producentami i dostawcami […]

Udostępnij ten artykuł...

Kompleksowy serwis dla produktów Apple i korzyści z niego wynikające

Technologia amerykańskiej firmy Apple ma wiele zalet, dzięki którym korzystanie z MacBooka, komputera iMac, iPhone’a, iPada itp. jest bardziej efektywne. Ma to kluczowe znaczenie dla właścicieli firm i dużych organizacji. Jednocześnie posiadanie technologii Apple przez każdego pracownika pozwoli im korzystać z jednego systemu oprogramowania, co również pozytywnie wpłynie na efektywność operacyjną. Udostępnij ten artykuł…Przeczytaj także: […]

Udostępnij ten artykuł...