29/10/2015

Wszystkich Świętych vs. Halloween w Google

Wielkimi krokami zbliża się Wszystkich Świętych. Przed nią czeka nas jeszcze wieczór Halloween, którego popularność w ostatnich latach stale rośnie. Z tego względu specjaliści z SEMSTORM przygotowali raport badający, czego konkretnie szukamy w Google, w związku z tymi dwoma wydarzeniami.

Bezpośrednich zapytań o amerykańskie święto jest prawie sześć razy więcej niż zapytań związanych ze Wszystkimi Świętymi, Wszystkimi Zmarłymi czy Zaduszkami. W październiku i w listopadzie szukamy informacji związanych z Halloween prawie 600 tys. razy.

Znacznie bardziej interesują nas za to informacje, porady i sklepy, które pomogą przystroić groby naszych bliskich. Najczęściej jednak w okolicach 1 listopada szukamy fraz związanych z cmentarzami. Symbole Halloween są mniej popularne – kojarzony ze świętem lampion z dyni (ang. Jack O’Lantern) jest obiektem naszych zainteresowań 22 270 razy, a popularny na zachodzie cukierek albo psikus (ang. Treat or trick) – 14 100.

Tradycyjne uroczystości obchodzone 1 i 2 listopada są świętami smutnymi i skłaniającymi do zadumy. Halloween natomiast kojarzy się jednoznacznie z zabawą, słodyczami oraz imprezamikomentuje Milena Majchrzak, Dyrektor Zarządzający SEMSTORM.Zwłaszcza dzieci, które coraz chętniej przenoszą na polski grunt zwyczaj Halloween, są szczególnymi odbiorcami tradycji amerykańskiej. W takim kontekście nie dziwią poszukiwania gier, kostiumów i masek. Coraz większą popularnością cieszą się także wyszukiwarki grobów oraz wirtualne zniczedodaje.

Wszystkich Świętych vs. Halloween w Google

(RED)

Autor/Redaktor publikacji

Marcin Majerek
Marcin Majerek