29/10/2014

Zainteresowanie Dropboxem w Polsce wzrosło dwukrotnie

Od kilku lat rośnie odsetek osób korzystających z usługi Dropbox. W Polsce strona dropbox.com cieszy się zainteresowaniem prawie 3 proc. internautów, trzykrotnie mniej niż w Danii. W Rosji, Turcji i na Ukrainie odwiedza ją niecałe 2 proc. użytkowników sieci.

Dropbox to dysk internetowy – usługa pozwalająca internautom na dostęp do swoich zdjęć, dokumentów i wideo na niemal każdym rodzaju sprzętu, w dowolnym miejscu i czasie. – Kluczową funkcją Dropboxa jest możliwość udostępniania osobom trzecim folderów i plików. Dzięki temu cały zespół ma dostęp do najnowszej wersji dokumentu, mimo że każda z osób edytuje go na własnym urządzeniumówi dr Leszek Bukowskiego z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. – Dropbox jest powszechnie uważany za lidera rynku tzw. dysków internetowych. – dodaje.

Analiza danych Gemiusa z maja 2014 roku pokazuje, że w Polsce w ciągu dwóch lat zainteresowanie Dropboxem wzrosło niemal dwukrotnie. W maju 2014 roku odwiedziło ją prawie 3 proc. polskich internautów (620 tys. osób). Dwa lata temu w analogicznym okresie skorzystało z niej niecałe 2 proc. użytkowników sieci. Podobna tendencja dotyczy Danii, z tym że w odniesieniu do analogicznego okresu popularność Dropboxa wśród internautów zwiększyła się z 5 proc. do 10 proc.

Zainteresowanie Dropboxem w Polsce wzrosło dwukrotnie

W pozostałych krajach objętych analizą niewielka część internautów odwiedza stronę Dropboxa. Dane z maja 2014 roku pokazują, że w Rumunii jest ona popularna wśród niecałych 5 proc. użytkowników sieci. Z kolei na Ukrainie odwiedza ją ponad dwukrotnie mniej internautów (2 proc.), a w Rosji i w Turcji cieszy się ona zainteresowaniem około 1 proc. internautów.

(RED/Gemius)
Dane z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu.

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Telefon komórkowy od Mikołaja

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...