Ericsson opublikował nowy raport ConsumerLab, który obala mity nagromadzone wokół korzyści płynących z zastosowania technologii 5G dla klientów i nakreśla możliwości dostępne dla podmiotów świadczących usługi komunikacyjne.
W raporcie, wspartym kompleksowym i jednym z największych w historii badaniem oczekiwań konsumenckich, przedstawiono potencjalne korzyści płynące z wdrożenia sieci 5G dla klientów, odkrywając realia z nimi związane, po to, by obalić następujące cztery mity obecne w branży:
1. Technologia 5G nie zaoferuje konsumentom żadnych korzyści w najbliższym czasie.
2. Realne wykorzystanie sieci 5G nie istnieje, brakuje też istotnej nadwyżki ceny jeśli chodzi o sieć 5G.
3. Smartfony będą jedynym rozwiązaniem w zakresie świadczenia usług piątej generacji.
4. Bieżące modele użytkowania sieci precyzyjnie wskazują popyt na technologię 5G.
Kluczowe rezultaty badania obejmują fakt, iż konsumenci oczekują od sieci 5G rozładowania w krótkim terminie tłoku w sieciach miejskich – zwłaszcza w megamiastach, w których sześciu na dziesięciu użytkowników smartfonów skarży się na problemy z siecią w zaludnionych obszarach. Respondenci oczekują również większego wyboru w zakresie domowych łączy szerokopasmowych wraz z uruchomieniem technologii 5G.
Raport obala również mit obecny w branży informacyjno-komunikacyjnej, jakoby konsumenci nie byli skłonni dopłacić za korzystanie z sieci 5G. W rzeczywistości użytkownicy smartfonów twierdzą, że są skłonni zapłacić 20 procent więcej za usługi piątej generacji, a połowa osób szybko wypróbowujących nowości pojawiające się na rynku jest skłonna ponosić opłaty wyższe o 32 procent. Jednakże cztery z dziesięciu osób dokonujących wyższych opłat oczekuje przeprowadzenia nowych analiz przypadków użytkowania oraz stworzenia nowych modeli płatności, a także bezpiecznej sieci 5G, oprócz stale wysokiej szybkości połączeń internetowych.
Innym kluczowym wnioskiem jest to, że bieżące wzorce użytkowania sieci 4G nie przekładają się na przyszłe zachowania użytkowników. Wraz z technologią 5G zwiększy się zapotrzebowanie na materiały wideo. Konsumenci oczekują nie tylko wyższej rozdzielczości strumieni materiałów wideo, lecz także korzystania z interaktywnych formatów wideo, takich jak rzeczywistość rozszerzona (AR) oraz rzeczywistość wirtualna (VR), co spowoduje zwiększenie każdotygodniowego czasu korzystania z materiałów wideo o trzy godziny przez użytkowników technologii 5G w trakcie poruszania się po mieście, w tym o jedną godzinę w przypadku korzystania z okularów AR lub zestawów VR. Badanie wskazuje także, iż ilość danych wykorzystywanych przez jednego na pięciu użytkowników smartfonów mogłaby przekroczyć 200 GB miesięcznie do 2025 r., dzięki korzystaniu z urządzeń 5G.
Ericsson ConsumerLab na podstawie analiz sporządził mapę drogową konsumentów wykorzystywania przez nich 31 różnych aplikacji i usług. Mapa drogowa została podzielona na 6 kategorii przypadków użytkowania, a mianowicie: rozrywka i media; szerokopasmowe usługi mobilne o wyższych parametrach; gry i aplikacje AR/VR; inteligentny dostęp bezprzewodowy do sieci domowej i stacjonarnej; motoryzacja i transport; a także zakupy i komunikacja interaktywna.
Najnowsze badanie Ericssona opiera się na 35 tys. wywiadów przeprowadzonych z użytkownikami smartfonów w wieku od 15 do 69 lat w 22 krajach. Opinie badanych są reprezentatywne dla niemal miliarda ludności. Aby uzyskać perspektywę nastrojów w branży odnośnie do wartości technologii 5G dla konsumentów, przeprowadzono dodatkowe 22 wywiady z ekspertami, w tym pracownikami szkół wyższych oraz pracownikami szczebla kierowniczego operatorów telekomunikacyjnych, producentów telefonów i chipów, start-upów i niezależnych ośrodków badawczych.
(RED/Ericsson)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
Polecamy15/04/2025Symulator Sejmu – tutaj można poczuć się jak poseł
Art. Sponsorowany15/04/2025Jakie rozwiązania i systemy mogą poprawić wyniki zakładu produkcyjnego?
ChatGPT10/04/2025Prywatność danych coraz większym wyzwaniem w dobie sztucznej inteligencji
ChatGPT10/04/202566% firm w Europie obawia się cyberataków z wykorzystaniem AI