27/08/2018

Google oznacza witryny jako „niezabezpieczone”

Po wydaniu Chrome 68, Google oznacza wszystkie witryny HTTP jako „niezabezpieczone”, aby programiści mogli je przenieść do bezpieczniejszego protokołu HTTP Secure (HTTPS). W przeciwieństwie do protokołu HTTP (Hypertext Transfer Protocol), HTTPS jest szyfrowany za pomocą TLS (Transport Layer Security), zabezpieczając komunikację między komputerem a odwiedzanymi witrynami.

Nowy interfejs Chrome pomoże użytkownikom zrozumieć, że wszystkie witryny HTTP nie są bezpieczne i nadal, domyślnie, przesuwają stronę internetową w stronę bezpiecznej sieci HTTPS. Protokół HTTPS jest łatwiejszy i tańszy niż kiedykolwiek wcześniej i odblokowuje zarówno ulepszenia wydajności, jak i nowe zaawansowane funkcje, które są zbyt wrażliwe na httpmówiła Emily Schechter – menedżer produktu bezpieczeństwa Chrome.

Zgodnie z planem wszystkie witryny HTTP będą na razie oznaczone jako „niezabezpieczone” w poszerzonym ostrzeżeniu. W przyszłych wersjach Chrome (69 lub 70) Google planuje pokazać ostrzeżenie na czerwono. Niedługo po tym usunie je całkowicie, pokazując tylko ikonę kłódki jako wskazówkę, że odwiedzana witryna jest bezpieczna.

Zwiększenie ilości informacji dla użytkownika o tym, że połączenie jest bezpieczne w protokole HTTPS, a niezabezpieczone w zwykłym http, jest o tyle istotna, że do tej pory mniejsza część połączeń była szyfrowana i użytkownik nie był świadom jak bardzo jest narażony na atak i podglądanie jego haseł i loginów. Flagowanie wszystkich stron internetowych jako niebezpiecznych, nakłoni być może programistów do szybszego przeniesienia swoich portali na lepiej szyfrowany protokół, co za tym idzie do zwiększenia bezpieczeństwa odwiedzających witrynykomentuje Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

(RED/Marken)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Gdzie szukać darmowych zdjęć? Top 10 najlepszych stron

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...