28/09/2010

Internauci nie lubią zmieniać ustawień przeglądarki

Internauci niechętnie zmieniają ustawienia interfejsu w przeglądarkach internetowych, a przeważająca ich część korzysta tylko z kilku najważniejszych przycisków i funkcji. Według badań przeprowadzonych przez firmę Microsoft najchętniej wykorzystywane są te z nich, które pozwalają na interakcję w ramach otwartej już witryny. Aż 71 proc. ankietowanych najczęściej używa przycisku „Wstecz”, a 69 proc. korzysta stale z paska adresowego. Wiele współczesnych stron posiada też wewnętrzną nawigację, a więc np. takie przyciski jak „podziel się” ze znajomymi na Facebooku czy Twitterze, które wcześniej musiała posiadać sama przeglądarka.

Wyniki  badań wykorzystano w czasie prac nad zaprezentowaną przed ponad tygodniem wersją beta przeglądarki Internet Explorer 9. Najważniejszy według Internautów przycisk „Wstecz” został powiększony, w stosunku do innych, a pasek adresu jest jednocześnie paskiem wyszukiwarki.  Zmniejszono liczbę przycisków nawigacyjnych i zmieniono też sposób zarządzania kartami.

Aż 97 proc. internautów używa nie więcej niż pięciu kart w jednym oknie przeglądarki, a 90 proc. nigdy nie miało otwartych na raz więcej niż osiem stron. Tak więc w większości przypadków miejsce przeznaczony na karty najczęściej nie jest zapełnione.

Mniej liczni, bardziej zaawansowani użytkownicy otwierający wiele kart na raz mają w przeglądarce Internet Explorer 9 beta kilka możliwości zarządzania nimi. W przypadku przeglądania ich z górnego paska przeglądarki specjalny algorytm pozwala na automatyczni zmniejszenie rozmiaru kart z połowy ich wielkości  do dwóch trzecich ich pierwotnych wymiarów (powyżej 1280 pikseli) w stosunku do szerokości okna. Jeśli jest ich dużo, można je przewijać i szybko docierać do wybranej strony. Kolejnym sposobem jest przypięcie przeglądarki lub kart do paska zadań i poruszanie się po otwartych stronach wybierając wśród reprezentujących je miniatur widocznych przy pasku zadań. Można też skorzystać z karty „Nowa” , na której znajduje się 10 najczęściej otwieranych witryn. Jeśli przypniemy np. kartę serwisu społecznościowego Facebook do paska zadań, to będziemy mogli skorzystać z listy szybkiego dostępu (Jump Lists). Pozwoli to szybko utworzyć nową wiadomość e-mail, sprawdzić skrzynkę odbiorczą, zmienić stację muzyczną, przyjąć zaproszenie przyjaciela czy obejrzeć najnowsze wiadomości.

Pasek „Ulubionych”, narzędzi nawigacyjnych i stanu w IE9 jest domyślnie ukryty, a każdy kto z niego korzysta, może zmienić to ustawienie tak, aby stał się on widoczny. Jest to uwarunkowane również przeprowadzonymi badaniami: 54 proc. użytkowników posiada dwie lub mniej ulubionych stron zapisanych w pasku (przypominamy, że są dwie strony są sugerowane), a 99 proc. nie posiada żadnych folderów na ulubione strony. Najczęściej używanym poleceniem jest Centrum Ulubionych, a następnie przycisk „Strona główna” (13 proc.). Na pasku stanu użytkownicy najczęściej korzystają z możliwości zmiany powiększania strony (1,6 proc.), co w wersji IE9 dostępne jest w Narzędziach, a także poprzez skróty klawiszowe (Ctrl +, Ctrl + 0, Ctrl-).

Przeczytaj także:   Beyond.pl buduje wielkie data center

Przeglądarkę internetową Internet Explorer 9 beta dla systemów operacyjnych Windows 7 (32 i 64 bit oraz Windows Vista (32 bit) można pobrać ze strony: www.microsoft.com/poland/internetexplorer9.

Udostępnij ten artykuł...

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...