Minął tydzień od publikacji informacji w mediach o rezygnacji z głosu Jarosława Juszkiewicza w nawigacji światowego giganta i zastąpienia go wirtualnym asystentem. To działanie nie spodobało się społeczności zmotoryzowanych, którzy jasno wyrażali swój sprzeciw w różnych kanałach.
W odpowiedzi na ten zabieg, polski system dla kierowców – Yanosik poinformował, że głos Jarosława Juszkiewicza będzie można dalej usłyszeć, zarówno w aplikacji, jak i w urządzeniach. To zyskało aprobatę zmotoryzowanych Polaków, a Yanosik odnotował skok wzrostu liczby nowych przybyłych użytkowników samej aplikacji o 25%.
Yanosik zostaje przy ludzkim głosie w swojej nawigacji
W ubiegłym tygodniu media obiegła informacja o zastąpieniu ludzkiego głosu w nawigacji światowego giganta asystentem, stworzonym przez sztuczną inteligencję. Ten zabieg nie spodobał się społeczności polskich kierowców, którzy tłumnie wyrazili swój sprzeciw w różnych kanałach, a nawet zdecydowali się na wystawianie niskich ocen i opinii globalnej nawigacji.
Odwrotną taktykę przyjął polski system dla kierowców – Yanosik. Marka od lat współpracuje z Jarosławem Juszkiewiczem i nie zamierza tego zmieniać, o czym poinformowano za pośrednictwem kanałów w mediach społecznościowych w tym samym dniu, w którym lektor wydał oświadczenie o zakończeniu współpracy z globalnym gigantem nawigacyjnym.
Jarosław Juszkiewicz wraca do tysięcy polskich aut
Ten zabieg spotkał się z aprobatą polskich kierowców, którzy dziękowali marce w jej profilach społecznościowych. Trzeba również zaznaczyć, że marka Yanosik, jako jedna z pierwszych zareagowała na komunikat o zakończeniu współpracy Jarosława Juszkiewicza z globalnym gigantem nawigacyjnym.
W odpowiedzi na informujący o tym materiał video, opublikowany na profilu lektora w serwisie Instagram, zamieściła krótki komentarz, że w nawigacji Yanosik głos Pana Jarosława nadal będzie prowadził do celu. W efekcie uzyskała 31 451 polubień.
To nie była jedyna odpowiedź marki. Yanosik dolał jeszcze oliwy do ognia, publikując krótki materiał z odwiedzin u Jarosława Juszkiewicza w swoich mediach społecznościowych. Video w serwisie Facebook uzyskało zasięg 675 605 oraz 11 400 reakcji.
Innym efektem deklaracji o kontynuacji współpracy z Jarosławem Juszkiewiczem był wyraźny przypływ nowych użytkowników. Yanosik odnotował skok wzrostu liczby nowo przybyłych użytkowników samej aplikacji o 25%, w porównaniu do poprzedniego tygodnia, a o ponad 37% względem tego samego okresu rok wcześniej.
Dzięki temu, głos Jarosława Juszkiewicza powrócił do tysięcy samochodów polskich kierowców i wciąż będzie ich prowadził na słynne południe.