10/11/2014

KodyRabatowe.pl – w 4 lata od startupu do rentownego biznesu

Portal KodyRabatowe.pl obchodzi właśnie czwarte urodziny – projekt wystartował w 2010 roku. W tamtym czasie strona oferująca kody ze zniżkami na zakupy w sklepach internetowych przez wielu ekspertów była traktowana głównie jako ciekawostka. Jednak platforma, którą założyli studenci z Krakowa, szybko zyskała uznanie na rynku e-commerce. Dziś to największy gracz w swoim segmencie. Portal należy do polskiej grupy International Coupons, firmy która prowadzi działania w 12 krajach na całym świecie.

Perspektywy dla rynku e-commerce są w Polsce niezwykle obiecujące. Z najnowszej analizy PMR wynika, że w 2014 roku wartość e-handlu wyniesie ponad 27 mld złotych. To kolejny rok wzrostów, który wykorzystują KodyRabatowe.pl. – Na początku musieliśmy przekonać Polaków, że kody rabatowe to realne oszczędności. W USA i Europie Zachodniej taki model sprawdza się doskonale. Innym wyzwaniem było zaprojektowanie platformy, która będzie łatwa w obsłudze oraz zapewni klientom dostęp do szerokiego asortymentu produktówtłumaczy Szymon Dobosz, CEO w International Coupons.

KodyRabatowe.pl - w cztery lata od startupu do rentownego biznesu

Po dwóch latach, zakończonej sukcesem walki o polskiego klienta, nadszedł czas na ekspansję na inne rynki. W 2012 roku kolejne wersje językowe portali zainaugurowały działalność w Wielkiej Brytanii, Czechach, Hiszpanii, Włoszech oraz Brazylii i Rosji. Dla firmy był to moment przełomowy – Ciężka praca całego zespołu oraz efektywny model biznesowy przyniosły świetne efekty. Jesteśmy dumni, że jako polski startup osiągnęliśmy sukceswyjaśnia Szymon Dobosz, CEO w International Coupons i dodajeOczywiście mamy świadomość, że w tym biznesie nie można osiadać na laurach. W zanadrzu mamy kilka niespodzianek.

Do firmy dołączyli eksperci z wieloletnim doświadczeniem w e-commerce jak: Radek Tyszko (wcześniej m.in. Ceneo.pl), Łukasz Gwóźdź (Grupa Nokaut, Ceneo.pl, a później cała Grupa Allegro) czy Łukasz Mentel (m.in. Grupa Onet – zumi.pl). Poza znaczącymi transferami kadrowymi firma właśnie rozpoczyna działania w Indiach.

(RED)

Autor/Redaktor publikacji

Marcin Majerek
Marcin Majerek