16/05/2018

Miłość w internecie na wznoszącej fali

Miłość jest jednym z najbardziej pożądanych przez człowieka uczuć i coraz częściej szukamy jej w Internecie. Już prawie jedna trzecia małżeństw w USA zawierana jest między osobami, które poznały się w internecie. Co ciekawe, z badań zawartych w „Social Integration via Online Dating 2017”,opracowanych przez Josu ́e Ortega and Philipp Hergovich wynika, że małżonkowie, którzy poznali się w ten sposób, są lepiej dopasowani, a ich małżeństwa nieznacznie trwalsze.

Liczba osób korzystających z różnych form internetowych randek wynosi obecnie 294 miliony (stan na marzec 2018), a prognozuje się, że do 2020 roku liczba ta wzrośnie do 331 milionów. W Polsce takich osób, według uśrednionych danych, jest około 3,3 miliona, a w 2020 będzie to 3,6 miliona. Najczęściej randkują osoby między 25 a 34 rokiem życia i głównie mężczyźni (64% tej grupy). Kobiety stanowią tu zaledwie 35%. Są też starsi, pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (17%).

Randkujemy korzystając z portali i aplikacji. Trendy wskazują jednak, że większość z randkujących przeniosła się na smartfony, a konkretniej do aplikacji mobilnych. Najpopularniejsza z nich – Tinder – ma już blisko 50 milionów użytkowników, którzy przeglądają 1,6 miliona zdjęć potencjalnych partnerów dziennie. W czołówce aplikacji randkowych znajdują się też Hinge, Match czy Bumble. Co ciekawe, pojawiają się również takie dedykowane konkretnym grupom osób. Dla przykładu: portal i aplikacja singlowanie.pl pozycjonuje się, jako miejsce do spotkań dla katolików. To pokazuje, że rynek ten ma przed sobą jeszcze duże perspektywy.

– Wartość szeroko pojmowanego rynku internetowych randek wynosi obecnie 1,383 mld dolarów, a w 2020 ma osiągnąć 1,610 mld dolarów. Użytkownik randkujący online wydaje na ten cel średnio 4,7 dolara miesięcznie w skali globalnej. W Polsce jest to 2,79 dolara. To trend, którego nie należy lekceważyć. Dlatego w naszej najnowszej kampanii #Gigadaje również odnosimy się do miłosnych związków, choć w znacznie bardziej humorystyczny sposób – mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

(RED)

Autor/Redaktor publikacji

Marcin Majerek
Marcin Majerek