Na co stawiamy przy wyborze tabletu?

Osoba w średnim wieku, dobrze wykształcona, z miasta powyżej 100 tys. mieszkańców o dochodach powyżej średniej krajowej – to charakterystyka użytkownika tabletu, według raportu Generation Mobile 2014. Co ciekawe, z tego samego raportu dowiadujemy się, że jest to urządzenie, które w odróżnieniu od smartfona nie nosimy zawsze ze sobą, a używamy go najczęściej w domu.

Jak wynika z badania Wybór Konsumenta, najważniejszym kryterium przy zakupie tabletu jest jego szybkość działania. Aż 92 proc. konsumentów – użytkowników tabletów wskazało ten czynnik jako najwyższywyjaśnia Karolina Dias, koordynator badania Wybór Konsumenta.

BATERIA BARDZO WAŻNA
Tablety, często ze względu na swoją mobilność, stają się naszymi towarzyszami w podróży. Wtedy bardzo przydatną cechą okazuje się długi żywot baterii i właśnie taką odpowiedź jako drugą wskazali respondenci Wyboru Konsumenta. Kolejne kryteria przy zakupie tabletu, które wskazali badani to: wszechstronność i ilość funkcji oraz pamięć i procesor. Nieco mniejszą uwagę przykładamy do jakości ekranu dotykowego. Najbardziej popularne obecnie wielkości ekranu na rynku to 10 i 7 cali.

Na co stawiamy przy wyborze tableta?

Preferencje zakupowe Polaków w kategorii tablety pokazują, że zamiast wyglądu, większą uwagę zwracamy na funkcjonalność urządzenia i jego wygodę użytkowania. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą testu w laboratorium sensorycznym wśród regularnych użytkowników produktów. Dzięki temu, mogliśmy zasięgnąć opinii prosto u źródła zaznajomionych z posiadanym sprzętem konsumentów.tłumaczy Karolina Dias, koordynator badania Wybór Konsumenta.

KOREAŃSKI LIDER
Zdecydowanym faworytem jeśli chodzi o producentów tabletów pozostaje firma Samsung. Koreańskiego producenta w badaniu Wybór Konsumenta wskazało 85 procent badanych. Na kolejnych miejscach uplasowały się firmy Sony oraz Acer z niespełna 80 procentami głosów. Tuż za podium znalazło się chińskie Lenovo (74%).

(RED/Projekt Wybór Konsumenta)

Autor/Redaktor publikacji

Marcin Majerek
Marcin Majerek