Gemius przeanalizował popularność stron WWW o tematyce zdrowotnej i medycznej (dane z sierpnia 2014 roku). Okazuje się, że odwiedza je czterech na dziesięciu polskich internautów (8,8 mln). Prawie 7,5 mln z nich przegląda strony WWW promujące zdrowy styl życia i przedstawiające ogólne zalecenia, jak unikać różnorodnych przypadłości.
Okazuje się, że zainteresowaniem cieszą się również strony, które zawierają dane teleadresowe lekarzy i placówek służby zdrowia. Katalogi medyczne online zwykle są wzbogacone o opinie i rankingi pomagające wybrać odpowiedniego specjalistę oraz miejsce leczenia. Według danych firmy Gemius wiedza ta przyciąga uwagę 1,8 mln użytkowników internetu w Polsce.
Takim samym zainteresowaniem cieszą się również apteki funkcjonujące w sieci. Odwiedza je 1,8 mln internautów w Polsce, czyli prawie co dziesiąty użytkownik sieci. Pozwalają one porównać ceny leków, suplementów diety i różnych wyrobów medycznych. Niektóre apteki internetowe dzielą się też wiedzą posiadaną przez farmaceutów, np. w formie artykułów lub porad online.
Jak wynika z przeprowadzonej analizy, 1,5 mln polskich internautów szuka w sieci informacji poświęconych konkretnym dolegliwościom i chorobom. Najczęściej dotyczą one problemów kardiologicznych (3,4 proc.), ginekologicznych (3,3 proc.), neurologicznych (1 proc.).
Polacy poszukują w sieci także informacji dotyczących sposobów diagnozowania i leczenia. Opisami leków i badań jest zainteresowanych prawie 800 tys. internautów. Na przeglądanych przez nich stronach internetowych znajdują się głównie porównania sposobów działania i cen lekarstw, a także opinie o placówkach diagnostycznych i laboratoriach. Z kolei serwisy poświęcone medycynie alternatywnej odwiedza o połowę mniej użytkowników sieci (390 tys.).
(RED/Gemius)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
e-Biznes15/06/2025Kupujesz przez internet? Za te produkty musisz zapłacić podatek w ciągu 14 dni
Polecamy15/06/2025Zakończyła się 7. edycja programu edukacyjnego „Girls GO Technology”
Biznes i finanse11/06/2025“BLIK Płacę Później” w PKO Banku Polskim
Polecamy30/05/2025Blue Yonder – przyszłość planowania i optymalizacji łańcucha dostaw