04/11/2014

Ile leci e-mail z Warszawy do Tokio?

Na pokonanie ponad 8500 km, które dzielą obie stolice, informacja potrzebuje zaledwie 120-140 milisekund (jedna milisekunda to jedna tysięczna sekundy) . To niewiele więcej niż mgnienie oka.

Im cięższe są dane i im dłuższy odcinek muszą pokonać, tym więcej czasu potrzebują na dotarcie do wybranego adresata. Informacja dociera z Warszawy do innego miasta w Polsce w ciągu nawet 2,5 5 milisekund. Do pozostałych państw w Europie już w 5-10 milisekund. Z kolei przesył danych do aglomeracji położonych na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych trwa 70-90 milisekund – powiedział Dariusz Wichniewicz, Dyrektor Działu Rozwoju Usług Telekomunikacyjnych w ATM S.A.

Mierzonymi w milisekundach różnicami nie musi oczywiście przejmować się każdy użytkownik Internetu. Jednak szybko przybywa branż i profesji, dla których szybkość transferu danych jest wręcz bezcenna, niejednokrotnie bowiem decyduje o sukcesach albo porażkach na rynkudodał Dariusz Wichniewicz.

Modelowym przykładem są rynki kapitałowe. Moment potwierdzenia sprzedaży lub kupna papierów wartościowych może decydować albo o wielkich zyskach, albo o równie dużych stratach. Nie mniejszą wagę do prędkości i czasu transferu danych przykładają fani gier komputerowych on-line, transmisji wideo z wydarzeń sportowych lub biznesowych, a także użytkownicy rozwiązań chmurowych i mobilnych.

Ile leci e-mail z Warszawy do Tokio

(RED/ATM)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Radiobudzik Philips - zacznij dzień jak lubisz

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...